vrijdag 29 augustus 2008

Dingen die ik hier zeker zal missen als ik weg ben

- Het zalige klimaat (niet te warm, niet te koud)
- Goedkope restaurants
- Het vele, verse fruit
- Het constant ontdekken van nieuwe dingen
- De zeldzame momenten dat ik ergens alleen tussen de heuvels kon zitten en kon genieten van een wondermooi uitzicht. Zalig.
- Gewoon, het idee in Afrika te zitten
- De gezellige drukte
- Muziek op straat
- De zeemzoete, langgerekte Amerikaanse popsongs die hier o zo populair zijn
- De tocht vanachter op de fietstaxi door de heuvels om tot aan de bureau te geraken.
- De zonsondergang. Vanop mijn koer kon ik elke avond de zon zien ondergaan tussen de heuvels. Prachtig.
- Het feit dat mensen (vreemden) goeiedag zeggen en gemeend vragen hoe het met je gaat.
- Het geluid van spelende kinderen dat opstijgt uit de heuvels
- Het avontuur
- De ‘omelette spéciale’
- Mijn stamcafé
- Het feit dat je hier iedere dag wel iets meemaakt.
- Enkele goeie vrienden
- De onvoorstelbare schoonheid van het land
- De buurvrouw die mij geregeld uitnodigt voor een tas chocomelk
- De bijzonder boeiende gesprekken en discussies over het land en zijn geschiedenis, over Afrika en Europa, over ontwikkeling in het algemeen.
- Het werk met het reisgevoel dat toch nooit veraf is.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Om te zorgen dat je heimwee naar Afrika niet te groot wordt:
wat zijn jouw wensen voor de eerste menu op Vlaams grondgebied? Goed nadenken, eens ingeburgerd thuis zal die vraag je NIET meer gesteld worden :-)

Anoniem zei

Ik wens je een goeie thuiskomst, makkelijk is het nooit maar ja... komen en gaan! Ik zit ondetussen in Mesa, Arizona... al goed aan het vliegen! je kan fotos vinden op mijn msn

Ward Claerbout zei

Mossels, moeders garnaalkroketten, iets met puree, scampi's in looksaus, ... Alleszins niet: frieten of spaghetti.