woensdag 3 september 2008

Vlucht afgelast

Als alles volgens plan zou verlopen zijn, zou ik nu al op toer zijn in Kuurne en omstreken. Dit is echter nog steeds Afrika. Hier verloopt niet alles volgens plan. Ik zit nog altijd in Kigali. Mijn vlucht van gisteren is afgelast. Een technisch probleem. Daar sta je dan in de luchthaven met een massa bagage, blij dat ik eindelijk mijn koffer dichtgekregen heb. Alles wordt verschoven naar de volgende dag, zelfde uur.

Ze hebben mij een kamer gegeven in het intussen bijna legendarische hotel ‘mille collines’. Welbekend bij diegene die de film ‘hotel rwanda’ gezien hebben. Wat een contrast met mijn zes maanden in een plattelandsstad. Hele sjieke kamers. Een bad (ik heb in geen jaren nog een bad kunnen nemen). Warm water. Vier soorten zeepjes. Vijftien tv-kanalen (zelfs CNN). Een zwembad met bar. Echte live muziek in de bar. Een fitnesscentrum. Wijn. Een uitgebreid buffet met chocoladetaart als dessert. Ontbijt met pannenkoeken en aardbeien. Allemaal op kosten van SN. Om maar te zeggen dat zo’n aflassing nu ook geen totale ramp is.

1 opmerking:

Martine zei

Pech hoor Ward
deze keer is uw vlucht wel degelijk vertrokken vanuit Brussel

Kom wel thuis

Martine